Regulamin sklepu internetowego Otosiatka.pl
§1.
Informacje ogólne
- Sklep internetowy OtoSiatka prowadzony jest przez OtoSiatka spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą przy ul. Światowida 2/m4, 45-325 Opole, wpisanego do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Opolu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0001068363, NIP: 7543364336, REGON: 52689411.
Kontakt ze Sprzedawcą jest możliwy za pomocą:- poczty elektronicznej – pod adresem: biuro@otosiatka.pl;
- poczty tradycyjnej – pod adresem: ul. Światowida 2/M4, 45-325 Opole;
- telefonu – pod numerem: 662 061 261.
- Sklep internetowy OtoSiatka dostępny jest pod adresem: www.otosiatka.pl
- Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze Sklepu Internetowego, zasady i tryb składania zamówień i zawierania Umów Sprzedaży, zasady i procedurę składania reklamacji, zasady i procedurę odstąpienia od umowy, prawa i obowiązki Stron związane ze złożeniem zamówienia i jego realizacją.
§2.
Słownik pojęć
Użyte w niniejszym Regulaminie określenia, oznaczają odpowiednio:
- Regulamin – niniejszy Regulamin Sklepu Internetowego OtoSiatka;
- Sklep Internetowy – Sklep internetowy OtoSiatka dostępny pod adresem wskazanym w §1 punkt 2 Regulaminu.
- Umowa Sprzedaży – umowa na mocy której Sprzedawca zobowiązuje się przenieść na rzecz Kupującego własność rzeczy i wydać mu rzecz, a Kupujący zobowiązuje się rzecz odebrać i zapłacić Sprzedawcy cenę, zawarta w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy;
- Sprzedawca – podmiot określony w §1 punkt 1 Regulaminu,
- Kupujący – Konsument lub Przedsiębiorca lub Przedsiębiorca działający na prawach konsumenta nabywający od Sprzedawcy Towar na podstawie Umowy Sprzedaży;
- Strony Umowy – Sprzedawca i Kupujący,
- Towar – oferowany przez Sprzedawcę, prezentowany na stronie Sklepu Internetowego produkt, będący przedmiotem Umowy Sprzedaży;
- Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą Umowę Sprzedaży niezwiązaną bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
- Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, zawierająca ze Sprzedawcą Umowę Sprzedaży która jest związana z prowadzoną przez tę osobę działalnością gospodarczą;
- Przedsiębiorca na prawach konsumenta – osoba fizyczna zawierająca Umowę Sprzedaży bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej,
- Dostawca – firma kurierska za pośrednictwem której Sprzedawca dostarcza zamówiony Towar Adresatowi;
- Adresat – Kupujący bądź inna osoba wskazana przez Kupującego na adres której wysyłany zostaje przez Sprzedawcę nabyty Towar;
- Konto / Konto Kupującego – konto założone i dostępne za pośrednictwem Sklepu Internetowego, umożliwiające dokonanie zamówienia Towaru,
- Urlop – okres czasu w którym Sprzedawca nie realizuje zamówień i nie dokonuje wysyłki zamówionych Towarów.
- Dzień roboczy – ośmiogodzinny dzień pracy w okresie od poniedziałku do piątku (z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy).
§3.
Informacje ogólne dla Kupujących
- Kupujący jest zobowiązany zapoznać się z treścią Regulaminu, co potwierdza każdorazowo przed złożeniem zamówienia. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za powstałe po stronie Kupującego negatywne skutki wynikłe z niezapoznania się przez Kupującego z niniejszym Regulaminem.
- Zapoznanie się z ofertą Sklepu Internetowego i złożenie zamówienia nie wymaga założenia Konta.
- Złożenie zamówienia jest możliwe w sposób i na zasadach określonych w §6 Regulaminu.
- Cena Towaru podana jest w walucie: złoty polski (PLN) i jest ceną brutto (uwzględniającą aktualnie obowiązującą dla danego rodzaju towaru stawkę VAT).
- Sprzedawca zobowiązuje się do aktualizowania stanu dostępnego w Sklepie Internetowym asortymentu nie rzadziej niż co 8 godzin. W sytuacji w której Kupujący nabędzie Towar w ilości większej niż posiada na stanie Sprzedawca, Sprzedawca niezwłocznie (w ciągu 10 dni) powiadomi o powyższym Kupującego pouczając go o obowiązującej procedurze opisanej w §6 punkt 3 Regulaminu.
- Na całościową (ostateczną) kwotę do zapłaty tytułem zamówienia składa się: cena za nabyty Towar i koszt dostawy. Po złożeniu zamówienia Kupujący zostaje poinformowany o ostatecznej (łącznej) należnej do zapłaty kwocie.
- Dokumenty sprzedażowe Sprzedawca wystawia w formie elektronicznej.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za niedoręczenie Towaru na wskazany przez Kupującego adres w sytuacji, w której Kupujący podał adres niewłaściwy, bądź Adresat z nieuzasadnionych powodów odmówił jego odbioru bądź nie odebrał awizowanej przesyłki w określonym przez firmę kurierską w terminie.
- Sprzedawca ma prawo odmówić ponownej wysyłki zamówionego Towaru, bądź przyjęcia kolejnego zamówienia i wysyłki innego Towaru bez uprzedniego opłacenia przez Kupującego kosztów jego wysyłki, w sytuacji w której poprzednia przesyłka nie została doręczona Adresatowi z jego winy, a Kupujący nie uregulował kosztów tej wysyłki. W tej sytuacji Sprzedawca wyśle zamówiony towar bądź kolejne zamówienie wyłącznie po uregulowaniu przez Kupującego kosztów wysyłki bieżącej i nieodebranej.
- W przypadku wyboru przez Kupującego opcji płatności: przedpłata na rachunek bankowy Sprzedawcy, a następnie jej nieodebrania przez Adresata i powrotu przesyłki do nadawcy (Sprzedawcy), Kupujący może domagać się:
- ponownego wysłania towaru, po ponownym dokonaniu opłaty za przesyłkę;
- odstąpić od umowy w sposób i na zasadach opisanych w §7 Regulaminu.
- Odmowa odbioru przesyłki przez Adresata z powodu jej uszkodzenia nie jest w rozumieniu niniejszego Regulaminu nieodebraniem przesyłki z nieuzasadnionych powodów, pod warunkiem, że Adresat przesyłki sporządzi z przedstawicielem dostawcy protokół odbioru w którym odnotowana zostanie odmowa odbioru wraz ze wskazaniem faktu uszkodzenia przesyłki. W sytuacji opisanej w zdaniu poprzednim Kupujący nie ponosi kosztów ponownej wysyłki Towaru.
- Ilekroć w niniejszym Regulaminie mowa jest o anulowaniu zamówienia – niezależnie od jego podstaw, traktuje się to jako równoznaczne w skutkach z niezłożeniem zamówienia.
- Klient ma prawo anulować zamówienie zanim towar zostanie nadany do Klienta.
§4.
Sposoby złożenia zamówienia w Sklepie Internetowym
- Złożenie zamówienia w Sklepie jest możliwe przy użyciu Konta Kupującego lub poprzez akceptację wyceny sporządzonej dla Klienta.
- W przypadku wyboru zamówienia poprzez akceptację przygotowanej wyceny Klient dokonuje zakupu poprzez złożenie zamówienia (ewentualnie poprzez płatność za wycenę) i potwierdza, że sprawdził jej poprawność.
- W przypadku wyboru zamówienia przy użyciu Konta Kupującego, przed dokonaniem pierwszego zamówienia w Sklepie należy założyć Konto – poprzez wybranie na stronie Sklepu Internetowego wskazanej w §1 pkt 2 Regulaminu zakładki „ZALOGUJ”, a następnie „ZAREJESTRUJ SIĘ”. Założenie Konta wymaga podania następujących danych: Imię i Nazwisko / Nazwa, adres dostawy, NIP (w przypadku Przedsiębiorcy), oraz numeru telefonu lub/i adresu e-mail, za pośrednictwem którego możliwy będzie kontakt Sprzedawcy z Kupującym; poza wskazaniem wyżej wymienionych danych konieczne jest także ustalenie przez Kupującego loginu i hasła do Konta.
- Dopuszczalne jest posiadanie jedynie jednego Konta, z zastrzeżeniem, iż jeden Kupujący ma prawo posiadać dwa odrębne Konta – jako osoba prywatna i jako firma (ze wskazanym NIP).
- Przy dokonywaniu drugiego i kolejnego zamówienia przy użyciu Konta, należy zalogować się do Konta, poprzez wybranie na stronie internetowej Sklepu zakładki „ZALOGUJ SIĘ”. Logowanie odbywa się za pomocą ustalonych przez Kupującego przy rejestracji loginu i hasła.
- Założenie Konta w Sklepie jest nieodpłatne.
- Kupujący ma prawo w każdej chwili usunąć Konto, poprzez napisanie wiadomości e-mail do Sprzedawcy z wnioskiem o usunięcie konta. Usunięcie Konta przez Kupującego jest nieodpłatne i nie wymaga dla swej skuteczności następczej zgody Sprzedawcy.
- Sprzedawca ma prawo usunąć konto Kupującego w sytuacji naruszenia przez Kupującego zakazu określonego w §4 punkt 4 Regulaminu.
- Kupujący może nabywać Produkty zarówno po utworzeniu Konta, jak i bez jego tworzenia. W przypadku utworzenia Konta, Kupujący powinien zalogować się na nie przed rozpoczęciem zakupów.
- W celu nabycia Produktu, Kupujący powinien wykonać następujące czynności:
- wejść na stronę internetową Sklepu;
- wejść w zakładkę wybranego produktu i kliknąć opcję „Dodaj do koszyka”;
- wejść w zakładkę „koszyk” i kliknąć opcję „Zamówienie”;
- w wyświetlającym się formularzu wpisać lub wybrać następujące dane:
- imię,
- nazwisko,
- numer telefonu,
- adres poczty elektronicznej,
- adres dostawy (ulica, numer domu, numer lokalu, miejscowość, kod pocztowy, kraj),
- sposób dostawy,
- sposób płatności,
- NIP (jeżeli Kupujący jest Przedsiębiorcą albo Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta);
- obowiązkowo zaznaczyć checkbox’a przy oświadczeniu o zapoznaniu się z Regulaminem i Polityką prywatności oraz akceptacji ich postanowień;
- opcjonalnie – zaznaczyć checkbox’a przy oświadczeniu o wyrażeniu zgody na otrzymywanie od Sprzedawcy informacji handlowych o informacje o nowościach, promocjach i wydarzeniach, przesyłanych za pomocą poczty elektronicznej;
- kliknąć opcję „kupuję i płacę”, a następnie dokonać zapłaty za Produkt zgodnie z wybranym sposobem płatności.
- Kupujący może wybrać jeden z następujących sposobów dostarczenia Produktu:
- przesyłka kurierska;
- przesyłka kurierska paletowa;
- przesyłka kurierska za pobraniem;
- przesyłka kurierska paletowa za pobraniem;
- Kupujący może skorzystać z następujących metod płatności:
- płatności elektroniczne z PayU;
- płatność BLIK;
- płatność kartą debetową lub kredytową;
- płatność przelewem bankowym na rachunek bankowy Sprzedawcy;
- płatność za pobraniem (gotówką lub kartą płatniczą przy odbiorze Produktu dostarczonego przez kuriera);
- Płacę później z Twisto;
- Płacę później z PayPo;
- Google Pay;
- Apple Pay;
- Kliknięcie przez Kupującego opcji „kupuję i płacę” jest równoznaczne ze złożeniem przez niego oferty zakupu Produktów objętych Zamówieniem.
- Po złożeniu Zamówienia, Kupujący otrzymuje potwierdzenie jego złożenia na podany przez niego adres poczty elektronicznej.
- W przypadku braku możliwości realizacji Zamówienia, Sprzedawca zawiadamia o tym Kupującego za pomocą wiadomości przesłanej na podany przez niego adres poczty elektronicznej lub telefonicznie. W przypadku, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym nie dochodzi do zawarcia Umowy sprzedaży. Jeżeli Zamówienie, o którym mowa w niniejszym ust. 8 zostało wcześniej opłacone przez Kupującego, Sprzedawca niezwłocznie zwraca mu wszystkie dokonane przez niego płatności.
- W przypadku przekazania Zamówienia do realizacji, Sprzedawca zawiadamia o tym Kupującego za pomocą wiadomości przesłanej na podany przez niego adres poczty elektronicznej. W momencie otrzymania przez Kupującego wiadomości, o której mowa w zdaniu poprzedzającym, miedzy Sprzedawcą a Kupującym dochodzi do zawarcia Umowy sprzedaży.
- Jeżeli złożone Zamówienie, w stosunku do którego Kupujący wybrał opcję płatności za Produkt przed jego dostarczeniem, nie zostanie opłacone w ciągu 3 dni od dnia jego złożenia, Sprzedawca ma prawo odstąpić od Umowy sprzedaży i anulować Zamówienie w terminie 3 dni od dnia bezskutecznego upływu terminu na opłacenie Zamówienia. O odstąpieniu przez Sprzedawcę od Umowy sprzedaży i anulowaniu Zamówienia, Kupujący zostaje powiadomiony za pomocą wiadomości przesłanej na podany przez niego adres poczty elektronicznej.
- W przypadku zamówienia przy użyciu Konta, dane Adresata każdorazowo pobierane są z systemu (dane wskazane przez Kupującego przy rejestracji Konta). W przypadku każdego kolejnego zamówienia Kupujący ma jednak prawo wskazać inne dane Adresata przesyłki.
§5.
Dostawa i płatność
- Sprzedawca realizuje wysyłkę Produktów pod adresy znajdujące się na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
- Koszty wysyłki Produktu pokrywa Kupujący.
- Dostawa realizowana transportem własnym Siatex lub wybranym przez Sprzedającego za pośrednictwem: firmy kurierskiej GLS, DPD oraz firm kurierskich SuuS, DB Schenker i Geodis (Pekaes) dla przesyłek paletowych.
- Dostawa towaru objętego jednym zamówieniem może być realizowana przez różne formy transportu, co może nieznacznie wpłynąć na rozbieżność w terminach dostawy poszczególnych części zamówienia.
- Dostawa i rozładunek towaru odbywa się na zasadach ustalonych przez firmy transportowe.
- Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenia wynikłe podczas transportu towaru.
- Koszt wysyłki jest uzależniony od gabarytów, a także wagi przesyłki i jest zgodny z obowiązującym na dzień złożenia zamówienia cennikiem operatora firmy kurierskiej. Kupujący nie ponosi kosztów pakowania (opakowania) przesyłki.
- Kupujący przed dokonaniem (potwierdzeniem) zamówienia jest informowany o możliwych metodach dostawy, wraz ze wskazaniem kosztu każdej z proponowanych opcji dostawy. W przypadku braku akceptacji dostępnej formy bądź kosztów dostawy Kupujący ma prawo odstąpić od zatwierdzenia zamówienia.
- Złożenie zamówienia nie jest wiążące w zakresie terminu dostawy produktu.
- Odbiór osobisty zamówionego Towaru możliwy pod adresem: SIATEX ul. Jana Kilińskiego 89a ; 22-400 Zamość, po wcześniejszym telefonicznym bądź mailowym uzgodnieniu terminu jego odbioru. Kupujący zostanie poinformowany we wskazany przez niego sposób (telefonicznie lub mailowo) przez Sprzedawcę o gotowości Towaru do odbioru. W sytuacji w której Kupujący nie dokona odbioru w terminie 14 dni od dnia poinformowania o gotowości do odbioru o którym mowa w zdaniu poprzednim, zamówienie zostanie automatycznie anulowane.
- Za dzień dokonania płatności poczytuje się dzień zaksięgowania środków na rachunku bankowym Sprzedawcy.
- W przypadku wyboru przez Kupującego metody płatności: przedpłata na rachunek bankowy Sprzedawcy, Kupujący jest zobowiązany do dokonania płatności na rachunek bankowy Sprzedawcy, w terminie 3 dni od dnia skutecznego złożenia (potwierdzenia przez Sprzedawcę) zamówienia. Uchybienie przez Kupującego obowiązkowi opisanemu w zdaniu poprzednim skutkować będzie anulowaniem dokonanego zamówienia.
§6.
Wykonanie umowy przez Sprzedawcę
- Zawarcie Umowy sprzedaży następuje poprzez złożenie przez Kupującego zamówienia i potwierdzenia jego przyjęcia przez Sprzedawcę – stosownie do obowiązujących w tym zakresie przepisów prawa powszechnie obowiązującego, w sposób i na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie. Zawarcie umowy następuje w chwili potwierdzenia przez Sprzedawcę przyjęcia zamówienia.
- Sprzedawca zobowiązany jest do przygotowania i nadania przesyłki z Towarem do Kupującego, w terminie 14 dni niebędących dniami ustawowo wolnymi od pracy, liczonymi od dnia dokonania zamówienia, z zastrzeżeniem §6 punkt 3 i punkt 5 Regulaminu. Wskazany w zdaniu poprzednim 14-dniowy termin rozpoczyna bieg, w przypadku wybrania opcji płatności:
- przelew na rachunek bankowy Sprzedawcy – od dnia zaksięgowania środków na rachunku bankowym Sprzedawcy,
- płatność za pobraniem – od dnia potwierdzenia przez Sprzedawcę przyjęcia Zamówienia.
- W przypadku wystąpienia przeszkód w terminowej realizacji zamówienia, z przyczyn niezależnych od Sprzedawcy, spowodowanych w szczególności faktem nieposiadania przez Sprzedawcę w asortymencie w chwili przyjęcia zamówienia Towaru w liczbie zamówionej przez Kupującego, a także dostępności towaru oraz warunków na jakich Sprzedawca realizuje zamówienia u Producentów, Sprzedawca niezwłocznie powiadomi o powyższym Kupującego, wskazując przewidywalny termin realizacji zamówienia wraz z pouczeniem, iż z uwagi na zaistniałe okoliczności Kupujący ma prawo anulować zamówienie, bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów z tym związanych.
- Wszelkie zobowiązania, jakich podejmie się Kupujący na podstawie szacowanego terminu dostawy produktu, czyni na własne ryzyko i odpowiedzialność.
- Podczas Urlopu Sprzedawcy zawieszeniu ulegają przewidziane postanowieniami niniejszego Regulaminu terminy dotyczące w szczególności przyjmowania (potwierdzania) zamówień, wysyłki towaru, rozpatrywania reklamacji. Sprzedawca zamieści na Stronie Sklepu Internetowego informacje o czasie trwania Urlopu, a także dodatkowo poinformuje o powyższym Kupującego bezpośrednio przed potwierdzeniem przez niego złożenia zamówienia.
§7.
Prawo odstąpienia od umowy
- Konsument oraz Przedsiębiorca na prawach Konsumenta ma prawo odstąpić od Umowy w terminie 14 dni od dnia dostarczenia Towaru Adresatowi. Skorzystanie z prawa odstąpienia od Umowy nie jest warunkowane podaniem przyczyny odstąpienia.
- Odstąpienie od Umowy może dotyczyć jednego bądź kilku nabytych Towarów. W sytuacji w której odstąpienie dotyczy jedynie niektórych z nabytych Towarów, w treści oświadczenia o odstąpieniu Kupujący wskazuje Towary powinny być opisane w sposób umożliwiający ich identyfikację.
- Odstąpienie następuje poprzez złożenie Sprzedawcy przez Kupującego oświadczenia o odstąpieniu od Umowy. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy wymaga dla swej skuteczności formy pisemnej i musi zostać skierowane na adres Sprzedawcy wskazany w §1 punkt 1 Regulaminu. Złożenie oświadczenia o odstąpieniu wymaga dla swej skuteczności zachowania formy pisemnej. Wskazany w Regulaminie 14-dniowy termin odstąpienia zostaje zachowany w przypadku nadania przez Kupującego oświadczenia o odstąpieniu od umowy w placówce operatora pocztowego przed upływem tego terminu.
- Wzór formularza „Oświadczenie o odstąpieniu od umowy” znajduje się na stronie „Zwrot towaru„.
- W przypadku skutecznego odstąpienia przez Kupującego od Umowy, Umowę uważa się za niezawartą.
- W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca zwraca Kupującemu niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy, koszt dostawy, za wyjątkiem dodatkowych kosztów, wynikających z wyboru przez Kupującego sposobu dostawy innego niż najtańszy sposób dostawy oferowany przez Sprzedawcę. Zwrot płatności o której mowa w zdaniu poprzednim nastąpi według wyboru Kupującego – na rachunek bankowy wskazany przez Kupującego bądź przekazem pocztowym. Sposób zwrotu płatności określa Kupujący wraz oświadczeniem o odstąpieniu od umowy. W sytuacji w której Kupujący nie określi sposobu zwrotu płatności, Sprzedawca dokona zwrotu przy użyciu metody płatności wybranej przez Kupującego przy składaniu zamówieniu.
- W przypadku odstąpienia od Umowy Kupujący jest odpowiedzialny na zorganizowanie zwrotu towaru do Sprzedającego.
- Zwrotu należy dokonać na adres: SIATEX ul. Jana Kilińskiego 89a ; 22-400 Zamość.
- Zwrot Towaru jest możliwy, jeżeli Towar uległ uszkodzeniu. Kupujący ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy. Sprzedawca ma prawo odmówić jego przyjęcia, bądź przyjąć Towar obciążając Kupującego proporcjonalnie kosztami jego zużycia.
- Kupujący ma obowiązek odesłać Towar Sprzedawcy, nie później niż w terminie 14 dni od dnia złożenia oświadczenia o odstąpieniu od Umowy. Wskazany w zdaniu pierwszym termin zostanie zachowany jeśli w tym terminie Kupujący dokona nadania przesyłki z Towarem w placówce operatora pocztowego.
- Prawo odstąpienia od umowy przysługuje wyłącznie Kupującemu jako Stronie Umowy.
- Prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży nie przysługuje Kupującemu w przypadku, gdy:
- Produkt jest rzeczą nieprefabrykowaną, wyprodukowaną według specyfikacji Kupującego lub służącą zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
- Produkt nosi ślady użytkowania lub został uszkodzony.
§8.
Reklamacja – zgłoszenie wad Towaru
- Towary sprzedawane w ramach Sklepu są towarami fabrycznie nowymi.
- Sprzedawca jest zobowiązany dostarczyć Kupującemu Towar wolny od wad. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Konsumenta w sytuacji w której okaże się, że zamówiony przez niego Towar ma wadę.
- Wada fizyczna polega na niezgodności dostarczonego Towaru z umową. W szczególności rzecz sprzedana jest niezgodna z umową, jeżeli:
- nie ma właściwości, które rzecz tego rodzaju powinna mieć ze względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub przeznaczenia;
- nie ma właściwości, o których istnieniu sprzedawca zapewnił Kupującego, w tym przedstawiając próbkę lub wzór;
- nie nadaje się do celu, o którym Kupujący poinformował Sprzedawcę przy zawarciu umowy, a Sprzedawca nie zgłosił zastrzeżenia co do takiego jej przeznaczenia;
- została kupującemu wydana w stanie niezupełnym.
- Przed odebraniem przesyłki od kuriera Zamawiający ma obowiązek sprawdzić, czy opakowanie nie uległo uszkodzeniu podczas transportu.
- W przypadku dostawy towaru za pośrednictwem firmy kurierskiej Kupujący powinien po odebraniu paczki w obecności kuriera sprawdzić jej zawartość. Gdy uszkodzony jest towar lub otrzymane produkty są niekompletne Kupujący powinien sporządzić w obecności kuriera protokół szkody, zawierający wyszczególnienie uszkodzeń lub braków oraz datę i godzinę doręczenia.
- W razie wystąpienia okoliczności, o których mowa powyżej Kupujący powinien niezwłocznie (3 dni) skontaktować się ze Sprzedającym celem wyjaśnienia zaistniałej sytuacji.
- W przypadku stwierdzenia innych nieprawidłowości (wada zawiniona przez producenta, brak zamówionego towaru, lub pomyłka w zamówieniu) należy bezzwłoczne poinformować Sprzedającego o powyższym fakcie.
- W przypadku stwierdzenia wady Towaru, Konsument może stosownie do obwiązujących w tym zakresie norm wystąpić w szczególności z żądaniem wymiany przez Sprzedawcę rzeczy posiadającej wadę na rzecz wolną od wad tego samego rodzaju bądź żądać obniżenia ceny towaru, a jeśli cechy i specyfika towaru na to pozwala – naprawy towaru. Konsument ma także prawo od umowy odstąpić w sposób i na zasadach określonych w przepisach powszechnie obowiązujących.
- Sprzedawca ponosi odpowiedzialność względem Konsumenta, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat, począwszy od dnia dostarczenia Towaru Adresatowi.
- Jeśli Kupującym nie jest Konsument – rękojmia nie ma zastosowania.
- Kupujący składa reklamację w formie pisemnej lub elektronicznej na adres Sprzedawcy wskazany w §1 punkt 1 Regulaminu. Treść reklamacji powinna zawierać w szczególności dane Kupującego składającego reklamację, opis stwierdzonej wady, datę jej wystąpienia (stwierdzenia), żądanie Kupującego w związku z wadą towaru.
- Sprzedawca ma obowiązek rozpatrzenia złożonej reklamacji w terminie 30 dni od dnia jej otrzymania. Kupujący zostaje poinformowany o uznaniu bądź nieuznaniu zasadności złożonej reklamacji, przy czym w przypadku nieuznania przez Sprzedawcę zasadności złożonej reklamacji poinformuje on Kupującego o powodach odmowy jej uznania.
- W razie nierozpatrzenia przez Sprzedawcę reklamacji w terminie reklamację uznaje się za uwzględnioną.
- Prawo złożenia reklamacji przysługuje wyłącznie Kupującemu jako Stronie Umowy.
§9.
Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- Konsument ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, w szczególności Konsument ma prawo wystąpić z wnioskiem o:
- o wszczęcie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich dotyczących zawartej Umowy sprzedaży do Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 Nr 4, poz. 25 ze zm.),
- o rozpoznanie sporu dotyczącego zawartej Umowy sprzedaży przez stały sąd polubowny działający przy odpowiednim wojewódzkim inspektoracie Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 Nr 4, poz. 25 ze zm.).
- o udzielenie bezpłatnej pomocy w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego/miejskiego rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów.
- Niezależnie od przedstawionych sposobów rozpatrywania reklamacji Kupujący może skorzystać z prowadzonej przez Komisję Europejską platformy do internetowego rozstrzygania sporów między Konsumentami i Przedsiębiorcami (platforma ODR).
[ http://ec.europa.eu/consumers/odr/ ] - Szczegółowe informacje dotyczące rozstrzygania sporów konsumenckich w tym możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji, dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych wojewódzkich inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod adresem internetowym:
[ https://uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php ]
§10.
Administrator Danych Osobowych
- Administratorem danych osobowych Kupującego i osób które dokonały rejestracji Konta w Sklepie Internetowym jest wskazany w Regulaminie Sprzedawca.
- Dane osobowe są zbierane i przechowywane przez Administratora danych osobowych w celu realizacji zwartej Umowy, a także ewentualnego procesu reklamacji.
- Administrator danych osobowych nie będzie udostępniał innym podmiotom danych osobowych Kupującego, z wyjątkiem sytuacji gdy okaże się to konieczne dla właściwej realizacji Umowy, w szczególności dostawy Towaru. Administrator danych osobowych ma prawo udostępnić dane osobowe Kupującego pracownikom Sprzedawcy, pod warunkiem, iż zostali oni wcześniej w sposób zgodny z obowiązującymi w tym zakresie przepisami pouczeni o obowiązkach Administratora danych osobowych.
- Dane osobowe będą przechowywane przez czas realizacji Umowy, a następnie archiwizowane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
- Kupującemu przysługuje prawo dostępu do treści danych osobowych, otrzymania ich kopii oraz ich sprostowania, a także prawo do żądania usunięcia przechowywanych przez Administratora danych osobowych jego danych osobowych (prawo do bycia zapomnianym).
- Kupującemu przysługuje prawo do wniesienia skargi na działania Administratora danych osobowych do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (adres: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, telefon: 22 531-03-00. e-mail: kancelaria@uodo.gov.pl).
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi realizację zawartej Umowy sprzedaży.
§11.
Postanowienia końcowe
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu, w szczególności w przypadku zmiany przepisów prawa, zmiany dostępnych sposobów płatności i dostaw.
- Kupujący jest związany treścią Regulaminu obowiązującą w dniu złożenia przez niego zamówienia.
Przydatne linki:
Internetowe Rozstrzyganie Sporów – Platforma ODR
https://webgate.ec.europa.eu/odr/
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
http://www.uokik.gov.pl/
Ustawa o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r.
http://www.prawakonsumenta.uokik.gov.pl/pliki/ustawa_o_prawach_konsumenta.pdf
Reklamacje
http://www.prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/
Rękojmia
http://www.prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/
Gwarancja
http://www.prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/gwarancja/
Wzory dokumentów
http://www.prawakonsumenta.uokik.gov.pl/formularze/
Ostatnia zmiana: 28 luty 2024 r.